Dagens goda gärning

Jag glömde mobilen hemma idag. När jag skulle gå hem sa jag till Christian att om jag inte var hemma innan kl23 fick han efterlysa mig. Jag träffade en katt på Bergsgatan. Han (jag tar för givet att det var en han) var stor och till mestadels svart men också lite vit. Han hade halvlång päls och gula fina ögon. Jag stängde av musiken på ipoden och vi pratade lite. "Hej lilla katten varför sitter du där på stora vägen där kan du inte sitta det är en stor farlig väg vad fin du är lilla stora katten och snäll och fin och gosig och mjuk och fin svans och fina ögon och snäll och fin och snäll och fin." Sedan sa jag till honom att han inte borde sitta där vid den stora vägen. Då skuttade han iväg över en snödriva och in på en tomt. Hej då katten, sa jag. Jag hann hem innan det gick ut larm på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0